Imperiums: The Americas
Guide your people through generations of change across the pre-Columbian Americas. Nurture traditions, build alliances, and defend your lands in this historical turn-based 4X grand strategy game.
Imperiums: The Americas is a historical 4X grand strategy game set in the early 1400s. Command the diverse Indigenous civilizations of the Americas through a living world shaped by geography, culture, diplomacy, and raw survival. Guide your people across generations in a land rich with opportunity and danger — will they be strong enough to see the world change?
Guide your people using both political authority and spiritual wisdom in a world where myths, legends, and reality walk hand in hand.