Jaws of Extinction
This is Jaws of Extinction Early Access FAQ. Here you will find the answers to lingering Early Access questions.
The game has developed massively during its time in Alpha, and we are now confident in sharing our progress with everybody. There is still much to do during Early Access, but the game is at a stage where we feel that the majority of people playing will have a fun and memorable experience.
We approximate that Early Access will be around 2 - 3 years from the launch of Multiplayer, as we are aware that JoE is a very ambitious game for such a very small team.
Early Access is about implementing the fundamental game mechanics and making the game stable and enjoyable to play. Once the game is ready to leave Early Access, we expect the gameplay mechanics to be well refined and the world to be complete.
Yes, we are selling JoE at a reduced price during Early Access because we don’t consider it fair to charge people the full price when they don’t get the full game yet. When the game is finished we will charge full price.
Early Access includes the basic version of the game. Almost all of the core mechanics are available with some systems still being developed.
The playable area currently consists of approximately a fifth of the map. Since Eden-Nadir is so large, this is actually a massive area already. The world will continue to grow over time as gameplay mechanics become more complete, meaning we can concentrate on filling out the remainder of the map.
DLC will be available at multiple points during development to help support the game and to give a little something back to the community helping us to grow the game. We only plan on aesthetic content and character outfits of which will NOT include any kind of pay-to-win aspects. DLC content such as world expansions will be considered after full release.
Your game saves will typically work following an update, although as gameplay features are updated, loaded games may cause those features to not work as expected in some cases.