Jurassic World Evolution 3-jrkry
A new era is born in the action-packed Jurassic World Evolution 3: Rebirth Expansion.
Delve into a game expanding narrative inspired by the dramatic events of Jurassic World Rebirth. Take control of three top-secret locations, and come face to face with four new dinosaurs, including the terrifying Distortus rex!
The Distortus rex is the first of its kind with unique kill animations and immense aggression. Challenge your facility’s security against a relentless dinosaur that puts staff safety to the ultimate test.
Combining the cunning hunting abilities of the Velociraptor with the Pterosaur’s dominance of the air, this calculated predator poses a serious challenge to contain. With the capability of flight, they can cover ground quickly to hunt drown prey with a ferocious aerial ambush.
Uncover the iconic species from the movie alongside the never-before-seen juvenile variant. Featuring pillar like legs to hold its incredible weight and a long and slender tail, the Titanosaurus family unit introduces colossal power to the Ancient Valley on Île Saint-Hubert.
Small in size but huge in appeal, this herbivorous family unit transitions from walking on 4 legs to standing on 2. With adult dimorphism, a juvenile variant, and a unique striped tail, this species brings variety to the ceratopsian roster.
Unlock more Jurassic World Rebirth movie inspired skins and adult model variants to use with your existing species and vehicles.
Use new technology to manage formidable predators at the Main Facility, study enormous dinosaurs in the vast Ancient Valley, and synthesise semi-aquatic wonders at the Riverside Lab. Do all of this while expanding a Geothermal Power network and managing a shared cash balance across the island.
Experience a flexible campaign structure with Assignments. Focus on priority Assignments to advance the story across the island or take on a wider range of optional Assignments that unlock new genomes, experimental traits and research opportunities.
Expand your research facilities with hundreds of authentic scenery pieces and over 35 blueprints on Île Saint-Hubert. Construct geothermal piping, structural gantries, and iconic buildings inspired by the movie such as the Qualtech Gas Station blueprint. Uncover the mysteries of Mayan architecture on the island with towering temples, keeping your locations feeling natural and un-touched by the progress of science.
Power your facilities with natural Geothermal energy. For the first time in the series, you can build and carefully manage a vast network of underground pipes to ensure a steady distribution of power across your facility, keeping chaotic consequences at bay!
Bring your flying enclosures to all new heights with the Open Air Aviary. Construct stunning natural aviaries with raised flying heights, no visual obstruction, and expanded terrain editing heights for all your flying species.