Kerbal Space Program: Breaking Ground Expansion
Kerbal Space Program: Breaking Ground Expansion is the second expansion of the acclaimed space simulator. This expansion increases the objective possibilities once celestial bodies have been reached by adding scientific endeavors and expanding the toolset.
Deployed Science: Players will be able to utilize a storage container in their craft that can hold various pieces of science equipment. Upon reaching their destination, players will need to deploy the equipment, which includes a central station, booster antenna, solar panel, weather station, active seismometer, RTG, goo observation, and ion detector. The active seismometer in particular asks players to deliberately crash things into a celestial body to gather seismic data!
Surface Features: A major addition with Breaking Ground is found on the celestial bodies scattered throughout the solar system. Meteors, craters, rock outcroppings, cryovolcanoes and more now populate the landscape. While smaller surface features can be transported back to KSC by Kerbals themselves, larger ones provide a greater challenge and will require Kerbals to venture out in rovers or send unmanned rovers. By attaching the new robotic rover arm to their rovers, players can scan the larger surface features to collect important scientific data.
Robotic Parts: Long-requested robotics parts will now be available for use in KSP! A hinge, piston, rotor, and rotational servo in various sizes will allow players to tackle new challenge as well as enhance the creativity of their crafts. To coincide with these new parts, the addition of a robotics controller system will let players coordinate the behavior of all the different parts on their craft.
A New Suit: Of course, the ever-important Kerbal fashion can never be forgotten. With Breaking Ground players will receive a new suit that is futuristic in aesthetic and tied to the science-focus of this expansion.
Take on new challenges with a breadth of added tools and parts in KSP’s second expansion, Breaking Ground. Weather stations, solar panels, and more allow players to collect science over time, while they venture out to research mysterious surface features such as cryovolcanoes with new robotic parts.