Art Book
Our game takes place in a historical setting – it aims to be as authentic as possible and to depict the Middle Ages as they really looked, and not like we see in clichéd, often very misleading images on the silver screen.
We wanted to create a world in which you could finally see how things really looked then, how people lived and dressed and what the landscape we know intimately looked like at a time when people used it quite differently than they do today.
So, the illustrations for Kingdom Come were also created differently. There was still a need for imagination, but it was supported by historical research, consultation with experts and examination of archives.