Kingdom Come: Deliverance II Digital Artbook
The epic journey of Henry - from a humble blacksmith’s son to the royal court - returns in Kingdom Come: Deliverance II. The art of Kingdom Come: Deliverance II offers a deep dive into how such a monumental game is made, showcasing hundreds of sketches, concepts, and behind-the-scenes insights.
Kingdom Come: Deliverance II continues the journey into a richly detailed and historically grounded world. Once again, our goal was to capture the Middle Ages as they truly might have looked - authentic, lived-in, and full of life. We strived to show not just castles and battlefields, but also how people worked, dressed, and interacted with the land around them during this fascinating period. Although imagination still played its part, every visual element was built upon careful historical research, expert consultation, and the study of period sources.
The artworks collected here represent only a fraction of the thousands of illustrations, sketches, maps, and concept pieces created during development - enough to fill several volumes. Every object, character, and landscape you see in the game was first explored, studied, and brought to life by our artists. We believe their work once again sets a new standard for historical authenticity and visual storytelling.
Across hundreds of pages, this artbook explores the creation of medieval landscapes, the design of historically accurate Kuttenberg and surrounding villages, and the development of many beloved characters. And yes - the rabbits!