Krita
Krita is an open source desktop painting application designed for illustrators, concept artists, illustrators, comic book creators, matte painters and texture artists, and the VFX industry. Krita is used daily by professional artists all over the world, as well as enthusiastic amateurs. Krita comes with translations in many language.
By getting Krita in the Epic store you will directly support Krita's development and you will have the convenience of automatic updates.