Legend of Grimrock
"The balance between exciting combat, thought-provoking puzzle work, and open-ended exploration is stellar."
"I lost count as to how many times I threw my fist in the air and shouted, "YES!" after successfully completing a puzzle."
"Undoubtedly the best Indie Game I have played so far and at a very very reasonable Price."
The game brings back the oldschool challenge with highly tactical real-time combat and grid-based movement, devious hidden switches and secrets as well as deadly traps and horrible monsters. Legend of Grimrock puts an emphasis on puzzles and exploration and the wits and perception of the player are more important tools than even the sharpest of swords could be. Are you ready to venture forth and unravel the mysteries of Mount Grimrock?
Explore a vast network of ancient tunnels, discover secrets and find a way to survive in the perilous dungeons of Mount Grimrock.
Pure blooded dungeon crawling game with grid-based movement and thousands of squares riddled with hidden switches, pressure plates, sliding walls, floating crystals, forgotten altars, trapdoors and more.
ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 or better (256MB graphics memory or more. Shader Model 3.0 needs to be supported)