Lies of P: Overture
Lies of P: Overture is a dramatic prequel to the acclaimed soulslike action RPG, Lies of P. It transports you to the city of Krat in its final days of haunting, late-19th-century Belle Époque beauty. On the brink of the Puppet Frenzy massacre, you follow a legendary Stalker—a mysterious guide—through untold stories and chilling secrets. As Geppetto’s deadly puppet, you’ll journey through Krat and its surroundings, uncover hidden backstories, and face epic battles that shape the past and future of Lies of P.
As Geppetto’s Puppet, you encounter a mysterious artifact that transports you back to Krat in its final days of grandeur. In the shadow of an impending tragedy, your mission is to explore the past and uncover its dark secrets—haunted by surprises, loss, and vengeance. The choices you make ripple through the past and present in the world of Lies of P, revealing hidden truths and leaving lasting consequences.
Embark on an unforgettable adventure where the symphony of steel clashes with the haunting melody of the unknown. Dare to unravel the mysteries of the past, for in the heart of darkness lies the key to unlocking the secrets of a timeless tale reborn.
Venture into a past Krat when its Belle Époque elegance faces impending ruin. Explore majestic, never-before-seen locations, from extravagant landmarks on its outskirts to opulent mansions and eerie, haunted ruins.
Confront formidable new enemies and uncover secrets hidden within the city’s decaying grandeur.
Before the awakening lies the truth. Join Lea, the Legendary Stalker, on her relentless path of vengeance. A veil is lifted to reveal a hidden chapter of Krat's dark past.
Discover untold stories behind both new and familiar characters as you explore the gripping drama and mysteries that shape this rich and haunting world.
As you delve deeper into its expanded world you'll unlock powerful new armaments, including a brand-new arsenal of weapon combinations and Legion Arms, giving you unprecedented freedom to forge a combat style uniquely yours.
Face intense, high-stakes encounters through Krat’s labyrinths and various surroundings.
Confront powerful new bosses and enemies as you fight to uncover the mysteries of a world teetering on the edge of collapse.