Mars Horizon
In Mars Horizon, you take control of a major space agency, leading it from the dawn of the space age through to landing astronauts on Mars. Guide your agency through the space race and write your alternate history of space travel - any of the agencies can be the first to land on The Moon if you make the right choices. You’re in charge of every element of the journey into space: success rides on your decisions.
Will you push to stay ahead of the other agencies, or focus on testing and research? There are multiple ways to ensure the first person on Mars is under your command. Every choice matters: will you invest in the most advanced technology or take risks in the rush to the red planet?
Using actual events and missions as inspiration, can you handle the challenges faced by real space agencies?
Management is a vital aspect of Mars Horizon. You'll need to design and build the right spacecraft, hire and train the crew, and make strategic decisions as mission control to survive the journey to Mars.
Enter into diplomatic partnerships with other agencies to share the rewards of space exploration, or risk going it alone to gain greater prestige. Construct the ideal rocket from historically-inspired vehicle parts. Hire contractors to construct vehicles and use their unique benefits to gain a key edge over your competitors.
Launching a payload into space is only the first step. In assuming the role of Flight Director of mission control, you'll need to manage your spacecraft's resources and solve strategic challenges in turn-based missions in order to succeed. But beware: space is a very unforgiving environment.
Mars Horizon has been made with the input and support of the European Space Agency and the UK Space Agency.
We’ve collaborated with numerous experts in space exploration from the ESA in creating Mars Horizon. From engineers developing the technology used in Mars programmes, to those designing the next generation of missions, bringing an unprecedented level of authenticity, realism and legitimacy to the gameplay and scenarios.
Dig deeper into the game via our podcast (Opens in new tab), including discussions with staff from the European Space Agency and UK Space Agency.