MaSzyna
Do dyspozycji masz ponad 40 modeli lokomotyw elektrycznych i spalinowych, kilka elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz drezyny i szynobusy. Ponadto w zasobach symulatora dostępnych jest kilkaset modeli i tekstur wagonów pasażerskich i towarowych. Autorzy przygotowali dla Ciebie kilkanaście tras (w tym jedną realistyczną linię kolejową Częstochowa - Ozimek), na których napisanych jest niemalże 200 scenariuszy. Musisz uważnie obserwować szlak i sygnały na semaforach, ponieważ w wielu scenariuszach zastosowano losowe wydarzenia urozmaicające rozgrywkę.
Możesz poprowadzić komfortowy ekspres z prędkościami rzędu 160 km/h czy też pociąg osobowy, który zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. Możesz też wybrać pociągi towarowe: ciężki, skład węgla liczący 40 wagonów lub szybki pociąg kontenerowy. Wybór należy do Ciebie!
Przed jazdą koniecznie musisz zapoznać się z przepisami sygnalizacji na sieci PKP, nauczyć się czytać służbowe rozkłady jazdy czy też opanować technikę jazdy poszczególnymi pojazdami. Gdy już sobie z tym poradzisz, pamiętaj o tym, że musisz dostosować bieg pociągu do ograniczeń prędkości i wskazań na semaforach oraz prowadzić pociąg zgodnie z rozkładem jazdy.