MechWarrior 5: Mercenaries - Chaos Reign
Tiga tahun telah berlalu sejak kemenangan menentang Puak dan gencatan senjata Tukayyid mula berkuat kuasa. Walaupun begitu, kekacauan mengancam untuk meletus pada bila-bila masa di seluruh alam semesta. Pengkhianatan ComStar dan pembunuhan Archon Melissa Steiner menggugat perpaduan rapuh Inner Sphere. Apabila keadaan semakin tegang, tentera upahan iaitu Komander Jake Mason mendedahkan cache perisikan Puak kritikal yang boleh mengubah perjalanan perang. Kempen dan misi baharu, meka dan varian baharu, jenis senjata baharu, kenderaan darat dan Perisai Pertempuran menyertai medan perang.