Medieval Dynasty - Echoes of Nature
The Echoes of Nature DLC adds a range of outdoor decoration options, focused on natural elements and seasonal variation. It introduces new types of trees, shrubs, hedges, and stone features that can be placed in the environment.
The Echoes of Nature DLC adds a range of outdoor decoration options, focused on natural elements and seasonal variation. It introduces new types of trees, shrubs, hedges, and stone features that can be placed in the environment. These additions are designed to blend into the landscape to create a harmonious space decoration.
You can build quiet places: a stretch of hedges along a path, a small pond tucked between rocks, wild rose thickets that catch the morning light. Or let it stay unbothered—chestnuts yellowing leaves in fall, evergreen trees holding steady through snow. The changes come slowly, but nothing ever stays the same.
Pick out saplings from the merchant’s stock, plant them where it feels right, and the surroundings gradually take on a different character.
Enrich your outdoor areas with a diverse selection of plants. From sturdy evergreens that stay vibrant year-round, to blossoming wild roses, majestic chestnuts, and the cheerful yellow flower shrubs, your green spaces will brim with color and life.
Every plant and natural decoration responds to the changing seasons. Watch as your shrubs bloom, grow rich in summer, leaves change colours in autumn, and stand frost-covered in the quiet of winter. As time passes, your garden transforms, echoing the beauty and rhythm of the natural world.
A Balancing Rock brings quiet structure, while a Rockery Pond adds movement and texture with minimal effort. These are just a couple of examples—there are plenty of other natural elements that can help shape your garden into something that fits your space and style.
Getting started with your new garden has never been easier—or more immersive. Visit a nearby merchant to purchase saplings and then place them freely throughout your environment. Position trees to provide shade to a quiet bench, use hedges to create intricate garden mazes, or dot your land with blooming shrubs to add bursts of color where you want them most.
This DLC includes natural features like rocks, ponds, and plants, giving you more tools to design a garden that fits your space and taste. From structured layouts to more organic looks, these additions offer plenty of options.