Metro: 2033 Redux
W 2013 roku świat został zniszczony w wyniku kataklizmu, a prawie cała ludzkość uległa zagładzie. Powierzchnia ziemi stała się trującym pustkowiem. Garstka ocalałych schroniła się w podziemiach moskiewskiego metra, a cywilizację człowieka znów ogarnął mrok średniowiecza. Jest...
Jest rok 2033. Pod powierzchnią ziemi zdążyło się już urodzić i wyrosnąć całe pokolenie. Oblegane przez wrogów miasta przy stacjach metra walczą o przetrwanie – zarówno między sobą, jak i ze zmutowanymi koszmarami czyhającymi na powierzchni.
Masz na imię Artiom. Urodziłeś się w ostatnich dniach przed kataklizmem, ale wychowałeś już pod ziemią. Nigdy nie udawałeś się poza obręb swojego miasta, lecz niezwykły splot wydarzeń zmusza Cię do wyruszenia w desperacką misję do samego serca metra. Musisz ostrzec resztki ludzkości przed straszliwym nadciągającym niebezpieczeństwem.