Mining Rail Adventure
In Mining Rail Adventure, you enter a world where adventure and roller coaster thrill collide deep within the mountain. You travel through branching tunnels, vast caverns, hidden chambers and open landscapes. While searching for the radiant crystals, you discover hidden places and forgotten worlds.
The core of your journey lies in the free exploration of a vast subterranean network. With your map, your sense of direction, and the measurable radiation of the crystals, you track down clues to their location. Twisting paths, vertical layers, obstacles, and locked doors demand attention and precise timing. You choose which route to follow and which areas to investigate first. Along the way, you navigate busy mining traffic, locate the crystals, and expose them by digging or blasting. Once a crystal is found, the quiet search flows seamlessly into a fast-paced descent back to the valley.
Once a crystal is loaded, the quiet atmosphere shatters. The crystal must be delivered to the station before it decays. Fortunately, all the miners and even the ghosts help you to find the quickest way to the exit. Concentrating on your high-speed drive only, you steer the mine cart through a labyrinth of tunnels, out of the mine and down through the valley. Calculate the curves, watch out for wild animals, and catch valuable diamonds during the extraction run before you enter the station in time.
Among the special challenges are the restricted military zones, which are officially off-limits. Units, treasures, and machines, which were long thought to be lost, seem to have survived the passage of time beneath the surface.
Massive Campaign: 110 levels across 11 themed regions, including 10 military zones and 10 ghost mines.
Roller-Coaster Physics: High-quality rail simulation mixed with thrilling coaster mechanics.
Dynamic Environments: Majestic caverns, branching tunnels, and 8 distinct weather conditions.
Infinite Replayability: Built-in world generator creates unlimited, unique bonus mines and worlds.
High-Tech Autorouter: Advanced rail navigation calculates the fastest escape route via switches, elevators, and turntables.
Dual Perspective: Seamlessly playable in both First-Person (1st) and Third-Person (3rd) views.
Living Worlds: 15 different types of wild animals plus workers, hostile soldiers, and mountain ghosts.
In-Game Progression: 30 upgrades and 6 shop categories via earned currency (No microtransactions!).