Poznaj Faith, śmiałą freerunnerkę walczącą o wolność w Mieście Szkła. Z zewnątrz eleganckie i zaawansowane technologicznie miasto kryje straszliwy sekret. Odkryj każdy jego zakątek – od najwyższych, skąpanych w słońcu dachów, po najgłębsze, pogrążone w mroku tunele. Miasto jest ogromne, a Faith może je swobodnie eksplorować. Widok z oczu Faith pozwoli wykorzystać płynność ruchów bohaterki i zaawansowaną mechanikę walki do jak najlepszego wykorzystania miejskiego otoczenia i odkrycia spisku.
Osiągaj prędkość maksymalną w krótkim czasie, zjeżdżając po linie. Balansuj na rurach i płynnie się z nich zwieszaj, a następnie ostrożnie, ręka za ręką, przechodź pod przeszkodami. Przemieszczaj się w pionie i poziomie po dowolnej ścianie i korzystaj z elementów otoczenia, by pokonywać przepaście oraz zakręty.
Faith jest szybka, lekka i zwinna, ale by przetrwać, musi utrzymać koncentrację i mądrze wykonywać kolejne ruchy. Faith buduje koncentrację, pokonując kolejne przeszkody, a kiedy już się skoncentruje, wrogowie nie mogą jej trafić. Niska prędkość ruchu i ataki przeciwników powodują spadek koncentracji. Musisz więc wypracować równowagę pomiędzy wymykaniem się wrogom i wdawaniem w bezpośrednie starcia.
Nabieraj pędu, by skakać między dachami budynków lub wykonywać stylowe ślizgi w wąskich przestrzeniach. Korzystaj z przesunięcia, które na krótki czas przyśpieszy twój ruch w dowolnym kierunku. W razie nagłej zmiany planów użyj szybkiego obrotu, by podczas dowolnego ruchu wykonać gwałtowny zwrot o 180 lub 90 stopni.
Faith korzysta z kilku gadżetów, które wspomagają jej umiejętności sprinterskie, znajomość sztuk walki i determinację, sprawiając, że jeszcze skuteczniej się przemieszcza i walczy z uciskiem w Mieście Szkła.