Monument Valley
Embark on a journey of forgiveness through impossible environments and illusionary puzzles. Experience this meditative and calming puzzle game by manipulating monuments and creating evolving paths to explore new, surreal, and mysterious worlds.
Puzzle your way through a beautiful world of intricate structures built with impossible geometry. Guide a tiny, silent princess on a mysterious journey.
Princess Ida is on a quest through a maze of monuments. Unfold optical illusions and outsmart the enigmatic Crow People who populate this lonely landscape. Stunning artwork and creative sound design make each level a new delight.
Since winning an Apple Design Award and being named a Game of the Year by Apple in 2014, "Monument Valley" has earned countless glowing reviews from critics and enchanted millions of players.
Navigate fantastical, M.C. Escher-inspired palaces and landscapes with simple, intuitive touch controls. Twist, slide and interact with objects in the environment to unlock hidden secrets and new routes for Princess Ida.
Meticulously crafted in 3D and accompanied by a beautiful, melancholy soundtrack and responsive sound effects, each level is a minimalist work of art. Get lost in architecture that defies logic and the laws of physics, blurring the line between reality and illusion.
Sharpen your wits with a series of elegant and increasingly complex puzzles that test your perception, reasoning and creativity. Manipulate the environment to discover fresh viewpoints as optical illusions reveal unexpected paths forward.