Morrowind to pełna rozmachu gra RPG dla pojedynczego gracza w otwartym świecie, która pozwala stworzyć każdemu swoją wymarzoną postać. Możesz podążać za głównym wątkiem fabularnym i odkryć źródło złowrogiej plagi, która nawiedziła krainę, albo podążać własnym szlakiem, eksplorować tajemnicze miejsca i rozwijać swoją postać w oparciu o aktywność w grze. Morrowind oferuje zachwycającą oprawę 3D, rozgrywkę w otwartym świecie oraz niesamowity poziom szczegółowości i interakcji – to gra, jakiej jeszcze nie było.
W dodatku Tribunal wyruszysz do stolicy Morrowindu, Twierdzy Smutku, aby spotkać się z dwoma innymi bogami-królami prowincji, Almalexią i Sotha Silem. Twoja podróż zabierze cię do Mechanicznego Miasta Sotha Sil i olbrzymich lochów, w których czekają na ciebie dziwne i zabójcze stworzenia, w tym gobliny, władcy liczów i tajemnicze mechanoidy.
Bloodmoon zabierze cię na zamarzniętą wyspę Solstheim, na której czeka śnieg, lawiny i nowe stwory takie jak śnieżne trolle, lodowe sługusy czy wilki... a to tylko niektóre zagrożenia. Masz do wyboru wiele wątków fabularnych, dzięki którym staniesz w obronie kolonii, zadecydujesz o jej rozbudowie i staniesz do walki z wilkołakami. Możesz też dołączyć do tych ostatnich i przemienić się w wilkołaka, co da ci dostęp do zupełnie nowego stylu rozgrywki.