Destansı, serbest oynanışlı ve tek oyunculu bir RYO olan Morrowind hayal edilebilecek her türlü karakteri oluşturma imkânı sağlıyor. Ana hikâyeyi takip ederek bölgeyi etkileyen kötücül salgının kaynağını bulabilir veya ilginç konumları keşfettiğin ve karakterini, oyun boyunca yaptığı eylemlere bağlı olarak geliştirdiğin bir yolculuğa çıkabilirsin. Etkileyici 3D grafikleri, serbest oynanışı, olağanüstü ayrıntıları ve etkileşim özelliğiyle Morrowind eşsiz bir oyun deneyimi sunuyor.
Tribunal'da Morrowind'in başkenti olan Mournhold'a giderek Morrowind'in tanrı kralları Almalexia ve Sotha Sil ile tanışırsın. Yolculuğun sırasında Sotha Sil'deki Clockwork City'nin yanı sıra Goblin'ler, Lich Lord'lar ve gizemli Fabricant'lar gibi garip ve ölümcül yaratıkların seni beklediği devasa, destansı boyutlarda zindanları ziyaret edeceksin.
Bloodmoon'da kar ve tipinin yanı sıra Frost Troll'ler, Ice Minion'lar ve kurtlarla dolu buz tutmuş Solstheim Adası'na gideceksin. Takip edebileceğin birkaç farklı hikâyede bir koloniyi savunacak, koloninin inşası hakkında söz sahibi olacak ve kurt adamları yok edeceksin. Dilersen kurt adamlara katılmaya karar vererek onlardan biri olabilir ve yepyeni bir oynanış tarzını da deneyimleyebilirsin.