Mortal Shell: The Virtuous Cycle
The Virtuous Cycle is a game-altering roguelike expansion for the award-winning Mortal Shell. Carve your own path to deliverance in this self-altering world where no two runs are ever the same.
Carve your own path to deliverance in this self-altering world where no two runs are ever the same. Create your own combat discipline from upgrade pillars that are scattered across Fallgrim and beyond. More than 100 upgrades are yours to inherit, from exotic weapon enhancements to entirely new maneuvers.
Once your elusive teacher, now yours to master. Hadern becomes Mortal Shell’s fifth possessable Shell, playable within both Mortal Shell’s main campaign and The Virtuous Cycle. His unique skill tree unlocks a new domain of innate talents, from dagger mastery to a fearsome ability to absorb punishment.
Fallgrim’s most venerable weapon has been unearthed. In your hands the Axatana bends to your will, assembling itself into a supreme heavy axe when the moment calls, and detaching into lightning-fast dual katanas when you desire. Unique movesets for both stances are yours to unlock.