Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails
Sail the high seas, lead mighty fleets, and forge your legacy in War Sails, the epic single-player expansion for Mount & Blade II: Bannerlord. Bringing naval warfare to Bannerlord for the first time, War Sails lets players command powerful ships, engage in thrilling sea battles, and master maritime conquest.
Embark on daring naval adventures with new mechanics, territories, and challenges. Customize your fleet, conquer settlements, and carve your legend on the high seas!
Chart your course to the Northern Kingdom, home of the fearless Nords—legendary seafarers and masters of close-quarters combat. Explore a land of jagged peaks, vast taigas and freezing fjords, where scattered settlements rise like ships from the sea. A bold adventurer may trade their goods, recruit their warriors, join their ranks or challenge their rule. Will you join the North or seize its riches?
War Sails introduces a unique and immersive naval warfare system that has been inspired by accounts of actual medieval sea battles. Featuring realistic wind and water physics, ship-to-ship combat lets you board enemies from multiple points, ram them, or attack from afar.
Captains can seize opportunities by boarding already engaged ships, prepare for an incoming attack by creating a floating fortress or take a risk to tie down several enemies at once - giving their allies an edge elsewhere. They may ram an enemy ship to sink it - or at least throw men off board, shatter oars and compromise buoyancy. Well-placed arrows and ballista fire can also tear through sails, further crippling mobility.
Calradia has been reimagined with a northern region, a settled island, coastal waters and open seas. The dynamic weather system was also refined to include storms and trade winds. Ships move faster when riding the gales, but beware—attrition can unravel even the best-laid plans.
The naval systems and Nord faction integrate into Bannerlord’s world, reshaping trade, warfare, and diplomacy. Ship production and new trade goods add regional variety. Coastal towns may grow rich from this — if they can fend off pirates and naval invasions.
Sieges have also been adapted to naval warfare. Armies will have to bring along a fleet and set up a blockade, if they want to stop supplies and reinforcements arriving over sea.
Players can choose from 18 ship types modelled after historical vessels, each with unique handling, shaped by realistic wind and wave physics. They can be customized with siege engines, cargo holds, sails, rams, and more. Shipyards build and stock vessels based on their town’s culture and development. Players can also capture ships and figureheads in battle.
The character system has been extended with Nord hairstyles, beards, and tattoos. Three nautical skills were added that enhance navigation, tactics, and stewardship. There are also many new items including spears, swords, axes, shields, and armor.
Troop trees now include mariner troops that are more effective at sea. Players can also recruit new companions with maritime backgrounds.
A new questline introduces players to the seas of Calradia through cinematics, scripted missions, and classic Mount & Blade gameplay. Learn how to command your ship, then take it into battle against a pirate confederacy. Lead a growing fleet of newfound allies as you face a range of nautical challenges.