Mutant Year Zero: Road to Eden
Mankind has been eradicated by climate change, nuclear war, and pandemics. Will your team of mutants survive the Zone? Mutant Year Zero: Road to Eden is a tactical adventure game combining turn-based combat with real-time exploration, story, stealth, and strategy.
From a team including former designers of HITMAN and PAYDAY comes Mutant Year Zero: Road to Eden, a tactical game that combines the turn-based combat of XCOM with real-time stealth and exploration of a post-human world reclaimed by nature... and Mutants.
Now it’s over and the Earth is still. Nature has invaded ruined cities. Wind sweeps through empty streets, turned into graveyards.
The humans are all gone. Scavenging through the remains ofcivilization are the Mutants, deformed humanoids and animals alike, searching for salvation or just something to eat. To survive, you and your companions must venture out to explore the Zone.
Mutant Year Zero: Road to Eden is the ultimate fix for your tactical strategy addiction. Dive into a deep, turn-based, tactical combat system inspired by the XCOM games.
Journey through a post-human world of abandoned cities, crumbling highways, and overgrown countryside. Check back at the Ark, a neon-bathed oasisof ill repute and questionable characters, to restock your supplies and plan out your next adventure.
A duck with an attitude problem and a boar with anger issues; these aren’t your typical heroes. Get to know Dux, Bormin, Selma, and many other characters each with their own unique personality and deranged perspective on the world and their situation.
Sneak through shadows to avoid conflict or to catch enemies unaware. Real-time stealth allows you full control of approach: sneak into an enemy camp, position the team of Mutants to your advantage, and gain the element of surprise.
Unlock new mutations and abilities for your Mutants, such as Selma’s grasping vines, Bormin’s Charge, and Dux‘ uncanny ability to sneak into a camp full of enemies unnoticed, despite being a 4-foot tall walking, talking duck with a crossbow.
From makeshift slingshots to high-powered rifles and top hats to police vests, make sure you equip your Mutants for the dangers ahead. Nothing says post-human quite like a mutated boar in spiked metal armor charging at you with a blunderbuss in his hands.