Myth of Empires: Throne
Myth of Empires: Throne is free worldwide. No base game purchase required. Step into vast lands inspired by Zhongzhou, Dongzhou, and Xizhou. Begin from nothing in a living world of dynamic day-night cycles and complex ecosystems as you explore, survive, and build your power.
Season mechanics significantly boost resource production and development efficiency, shortening the early progression phase. Unlock over 1,300 crafting recipes and equipment systems as you rapidly build strongholds and prepare for war.
NPCs, horses, and wild beasts can all be trained and raised to become trusted combat and transport companions. Grow your guild through breeding and training as they aid you in exploration, warfare, and long-range expeditions.
Wield over a hundred melee weapons alongside siege engines and defensive structures. Coordinate troop formations and tactical cooperation to experience diverse warfare across sieges, field battles, and fortress defense.
Servers reset periodically so all players begin from the same starting point. Expand your dominion through County Battles, Fortress Battles, and Cross-Server expeditions while competing for world dominance through alliances, diplomacy, and war.