Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game to turowa gra strategiczna łącząca symulację z elementami roguelike. Kreuj własne gatunki zwierząt w oparciu o prawdziwe zasady genetyki. Utrzymaj je przy życiu mimo wszelkich przeciwności, takich jak drapieżniki, zmiana klimatu i rozprzestrzeniające się choroby.
Niche - a genetics survival game to połączenie turowej gry strategicznej i symulacji z elementami roguelike. Kreuj własne gatunki kotów/ lisów/ niedźwiedzi/ psopodobnych zwierząt w oparciu o prawdziwe zasady genetyki. Utrzymaj je przy życiu mimo wszelkich przeciwności, takich jak drapieżniki, zmiana klimatu i rozprzestrzeniające się choroby. Jeśli Twój gatunek wymrze, przegrywasz grę i musisz zacząć proces ewolucji od początku.
W Niche gracze poznają naukowe mechanizmy genetyki (dziedziczenie dominująco-recesywne, współdominujące itp.) Gra zawiera również pięć filarów genetyki populacyjnej (dryf genetyczny, przepływ genów, mutacja, selekcja naturalna, selekcja seksualna). Wiedza ta jest wpleciona w mechanikę gry. Dzięki temu nauka odbywa się w trakcie rozgrywki.