Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game, roguelike unsurlar ile simülasyonu birleştiren, sıra tabanlı bir strateji oyunudur. Gerçek genetiklere dayalı olan bu oyunda kendi türlerini biçimlendir. Salgın hastalıklar, iklim değişikliği ve aç yırtıcı hayvanlar gibi tehlikelere karşı onları hayatta tut.
Niche - a genetics survival game, roguelike unsurlar ile simülasyonu birleştiren ve sıra tabanlı strateji türüne yeni bir soluk getiren bir oyundur. Gerçek genetiklere dayalı olan bu oyunda kendine ait kedi/tilki/ayı/köpek benzeri hayvan türlerini biçimlendir. Salgın hastalıklar, iklim değişikliği ve aç yırtıcı hayvanlar gibi tehlikelere karşı hayvanlarını hayatta tut. Eğer yarattığın türlerin nesli tükenirse oyunu kaybetmiş olursun ve evriminin en baştan başlaması gerekir.
Niche oynarken oyuncuya genetiklerin bilimsel işleyişi tanıtılır (dominant resesif, kodominant geçiş vb. gibi). Oyun ayrıca popülasyon genetiğinin beş ana başlığını içerir (genetik sürüklenme, gen akışı, mutasyon, doğal seçilim, cinsel seçilim). Bütün bu bilgiler oyun mekanikleriyle iç içedir. Bu durum oynayarak öğrenmeyi beraberinde getirir.