Northgard - Dodsvagr, Clan of the Rat
Tereddüt veya ön yargı olmadan asıl klanlarından ayrılmaya zorlanan yaralı ve dışlanmış köylüleri memnuniyetle karşılaması, Rat'in birçok takipçisinin neden hayatlarını ve bazen ölümlerini klana adadığını açıklıyor.
Klanın ziyafetler hatta evde uyumak için bile vakti yok. Sadece çok çalışırsan kutlamayı hak edersin ancak kutlama yapmak için yeterli enerjin kaldıysa yeterince sıkı çalışmamışsın demektir….
Güçlü bir şaman ve merhametsiz bir savaşçı olan Eir, Rat klanını katı bir şekilde yönetir. En ağır yaralardan bile sağ çıkmaları ve düşmanlarının bu kaderi paylaşmadığından emin olmaları için klanına şamanların yöntemlerini öğretmiştir.
Eir'in verdiği eğitim ile klan, savaşın harareti sırasında korkusuzca savaşırken savaş sonrasında yaralılarla ilgilenebilen güçlü birimler olan şamanları eğitebilir. Ayrıca müttefiklerine, onları iyileştirerek de yardım eli uzatabilirler.
Klanın Evlere erişimi yoktur ancak mistik olmayan tüm binalar klana barınma sağlar. Azami nüfusa ulaşıldığında arta kalan köylüler bir Nüfus Rezervinde (Population Reserve) birikir.
Şifacı Kulübesi'nin (Healer Hut) yerini Şaman Kampı (Shaman Camp) alır ve birden fazla birimle savaşabilen ve bölgen dışında bile müttefiklerini iyileştirebilen Şamanlar eğitir.
Klan birimleri düşmanları katleder veya ölürse cesetler Şaman Kampında yakılarak İlim (Lore) üretilir ve yeni köylüler daha hızlı cezbedilir.
Aşırı Kalabalık (Overcrowding): Bir bölgeye Savunma Kuleleri (Defense Towers) dışında aynı türden en fazla iki bina yerleştirebilirsin.
İstila (Invasion): Tarafsız grup birimlerini öldürürken onların en gözde ticari kaynaklarından bazılarını elde edersin. Tarafsız grup binaları ilave nüfus barındırabilir.
Kan Bağı (Blood Ties): Eir, sonraki 5 saniye boyunca bölgedeki tüm birimlerini iyileştirmek için sağlığının bir kısmını feda edebilir.