Northgard – Hræsvelg, Clan of the Eagle
Niesieni wiatrem, zwinni odkrywcy podążający śladami Hraesvelga nie muszą zajmować znacznego terytorium, bowiem zawsze są gotowi wypuszczać się poza jego granice w poszukiwaniu zasobów. Ich doskonała znajomość terenu oraz umiejętność dogłębnego wykorzystywania tej wiedzy sprawiają, że lud ten umie przetrwać nawet na największym odludziu. Na ich czele stoi Grif, jedyny ocalały przedstawiciel upadłego klanu.
Grif, osierocony wskutek upadku jego rodzinnego klanu, jeszcze jako dziecko został przygarnięty jak swój przez lud Hraesvelga. Zdolność przetrwania, którą wtedy zademonstrował, uczyniła z niego idealnego przywódcę klanu Orła.
Sokolników można przydzielać do ptaszarni, aby odkrywali dziewicze terytoria, wypuszczali jastrzębie zbierające zasoby na cmentarzach i pomagali twoim wartownik. Sokolnicy mogą otwierać ruiny i wraki okrętów oraz zyskiwać do nich dostęp, a także zamykać legowiska wilków i grobowce draugarów poza granicami twojego terytorium.
– Ptaszarnia zastępuje obóz zwiadowców. Można mieć co najwyżej 3 ptaszarnie, które nie zajmują jednak miejsca na budynki. Sokolnicy eksplorujący nową strefę nie doznają obrażeń i nie mogą gromadzić folkloru. Mogą badać ruiny i wraki okrętów, a także zamykać legowiska wilków i grobowce draugarów poza granicami własnego terytorium.
Ruiny, wrak okrętu i wszystkie strefy specjalne można ponownie badać w celu zdobycia dodatkowych zasobów (poza sławą). Można jeszcze raz otrzymać premię za kolonizację za strefę, która już taką premię zapewniła.