Northgard - Kernev, Clan of the Stoat
Independent and protective, the populations of Kernev occupy autonomous territories, but they will unite in battle under the command of their powerful Lords. Nominoe's knowledge of Viking cultures and diplomatic ways give the Kingdom the adaptability and allies to match any challenge.
Strong-minded and popular, Nominoë leads the revolt of Kernev against Neustria. Devotee of the region's semi-pagan spirituality, he's known as a selfless and down-to-earth leader.
Contrary to their fierce rivals of Neustria, the kingdom of the Stoat relies a lot more on their lords to take care of the population, segmenting their territory in different duchies. Some prefer to work their lands, others prepare for any attack that could endanger their domain. This diversity makes Kernev into a strong Bastion of peace and economy.
Thanks to their ties with the northern clans, some of their monks can be seen using and forging Vikings artifacts and relics.
You can make a Duchy by creating a fort on a zone. You will then be able to specialize it by evolving the fort.
The clan can collect Levies from their duchies. Your levies will give you different bonuses depending on the composition of the duchy you’re collecting.
Monasteries and their evolutions collect Krowns from workers in their and adjacent zones.