Also included in the Game of the Year edition are Knights of the Nine and the Shivering Isles expansion, adding new and unique quests and content to the already massive world of Oblivion. See why critics called Oblivion the Best Game of 2006.
Create and play any character you can imagine, from the noble warrior to the sinister assassin to the wizened sorcerer.
An all-new combat and magic system brings first person role-playing to a new level of intensity where you feel every blow.
This groundbreaking AI system gives Oblivion's characters full 24/7 schedules and the ability to make their own choices based on the world around them. Non-player characters eat, sleep, and complete goals all on their own.
In the Shivering Isles expansion, see a world created in Sheogorath's own image, one divided between Mania and Dementia and unlike anything you've experienced in Oblivion.
Battle the denizens of Shivering Isles, a land filled with hideous insects, Flesh Atronachs, skeletal Shambles, amphibious Grummites, and many more.
The Knights of the Nine have long been disbanded. Reclaim their former glory as you traverse the far reaches of Cyrodill across an epic quest line.