Ayrıca Game of the Year Edition'a dahil olan Knights of the Nine ve Shivering Isles genişletmeleri de yeni, eşsiz görevlerin yanı sıra Oblivion'ın zaten devasa olan dünyasına daha da fazla içerik ekliyor. Eleştirmenlerin Oblivion'ı 2006'nın En İyi Oyunu seçmesinin sebeplerini kendin deneyimle.
Yepyeni bir dövüş ve büyü sistemi ile birinci şahıs rol yapma mekaniklerini her darbeyi hissedeceğin eşi görülmemiş bir seviyede deneyimle.
Çığır açan yapay zekâ sistemi sayesinde Oblivion karakterleri kendilerini 7/24 meşgul edebiliyor ve etraflarında yaşananlara göre kendi kararlarını verebiliyor. Oyuncu tarafından yönetilmeyen karakterler yemek yiyor, uyuyor ve kendi günlük hedeflerini tamamlıyor.
Shivering Isles genişletmesi ile Sheogorath'ın suretinde Mania ve Dementia arasında bölünmüş, Oblivion'daki deneyimlerinden çok daha farklı bir dünyayı gör.
Çirkin böcekler, Flesh Atronach'lar, iskelet Shamble'lar, karada ve denizde yaşayabilen Grummite'lar ve daha fazlasıyla Shivering Isles'da savaş.
Knights of the Nine uzun süre önce dağıldı. Destansı bir hikâyede Cyrodiil'in uzak diyarlarına yolculuk et ve onları eski görkemlerine kavuştur.