Observation
A small portion of the population have a condition which may cause them to experience epileptic seizures or momentary loss of consciousness when viewing certain kinds of flashing lights, patterns and images. Players who have not had any previous seizures may nonetheless have an undetected epileptic condition. If you or any of your family has experienced symptoms linked to an epileptic condition, consult your physician before proceeding to use this video game.Observation is a sci-fi thriller uncovering what happened to Dr. Emma Fisher, and the crew of her mission, through the lens of the station’s artificial intelligence S.A.M.
Players assume the role of S.A.M. by operating the station’s control systems, cameras, and tools to assist Emma in discovering what is happening to the station, the vanished crew, and S.A.M. himself.