Build. Automate. Compose.
Strike up the band and march to the beat of your own automation in the Making Music DLC for Oddsparks: An Automation Adventure! This playful yet powerful DLC introduces a brand-new musical system that lets you turn your factory into a fully orchestrated machine of rhythm and melody.
Let your creativity resonate. Add music to your mechanics, and harmony to your hustle!
Every Spark step can now strike a chord, literally! Use Musical Pressure Plates to play sounds as Sparks pass by, and control Musical Speakers through the logic systems to bring complex arrangements to life. Timing is Spark-based, and every existing item can now be used to create different sounds.
Unleash your musical creativity! Unlock the Musical Workstation and craft a complete set of 12 musical notes and 2 octave markers. And there's more: Your Sawbench can now fashion four charming toy instruments (piano, flute, lute, and xylophone), ideal for bringing a touch of melody to your workshops.
Want to see your Sparks rock out? Build the Spark Showcase - Band, a dedicated concert stage where your Sparks perform together in sync.