ONTOS
Fra skaberne bag SOMA kommer ONTOS, et science fiction-eventyr, der tager dig med til kanten af virkeligheden. Du er Aditi Amani, som bliver lokket til det redefinerede månehotel Samsara af den mystiske arv fra din fremmedgjorte far, der gik fra geni til profet. Det, som begynder som en søgen efter svar, udvikler sig hurtigt til noget meget mere mystisk. Samsara er ikke en almindelig udpost, men et sted, hvor virkeligheden slår sprækker, hvor sandheden er begravet under tonstunge lag af bedrag og glemsel. Efterhånden som du dykker dybere med hjælp fra fragmenter af din fars fortid, må du konfrontere afsløringer om selve eksistensens natur – og du må finde din plads i den.
ONTOS er i hjertet en fængslende fortælling med taktile, systemdrevne spiloplevelser. Opfindsomhed og research er dine bedste våben. Du skal samle materialer, manipulere indviklede maskiner og interagere med analoge systemer, der kræver nøje kalibrering og håndfast interaktion. Planlægning er nøglen, så vælg med omhu, eller mød konsekvenserne. Der findes ikke en endegyldig løsning, men i stedet er målet det, du kan få ud af situationen.