PALGRAP
By combining science and gaming, PALGRAP makes quantum physics experiments accessible and interactive. The application is intended for teachers and physics enthusiasts alike. The current version includes Claus Jönsson's double-slit experiment, the free wave packet and the Mach–Zehnder interferometer. These key experiments demonstrate fundamental quantum physics concepts such as position probability, indeterminacy, inference, superposition, Schrödinger's equation, the quantum eraser, path information and wave-particle duality, as well as the role of measurement. They enable users to experience these concepts experimentally. Streamable educational videos shown within the virtual laboratory support an understanding of physical relationships. To adapt lessons flexibly to the learning group in an educational context, teachers can create individual MP4 videos and link them via their own web space. The same applies to PDF worksheets, which can be viewed and saved within the laboratory environment. Results can be conveniently documented: each simulation state can be exported as a PDF file and saved locally.