Pandemic Train
W grze Pandemic Train dowodzisz załogą pociągu przemierzającego postapokaliptyczne pustkowia spustoszone wojną i śmiercionośną plagą. Twoim celem jest przeżyć wystarczająco długo, by odkryć lekarstwo… lub umrzeć próbując. Los ludzkości spoczywa w twoich rękach! Rozpocznij swoją podróż już dziś!
Pandemic Train to gra surviwalowa z elementami roguelike i strategii, w której dowodzisz załogą oraz pasażerami na pokładzie starego pociągu napędzanego silnikiem parowym. Fabuła toczy się w alternatywnej linii czasowej XX wieku, kiedy to katastrofalna epidemia wirusa dziesiątkuje światową populację. Tajemnicza plaga zabija zarażonych w ciągu 24 godzin, prowadząc tym samym do powszechnej paniki, zamieszek oraz wojny. Świat jest w ruinie, a Ty jesteś jedyną nadzieją na jego przetrwanie. Przemierzaj pustkowia, zbieraj zasoby, walcz z bandytami i znajdź lekarstwo na śmiertelną chorobę!
Świat w Pandemic Train to bardzo niegościnne miejsce. Wystarczy, że zabraknie leku na pokładzie i choć jeden członek załogi złapie zarazę, by bez odpowiednich środków zaradczych rozniosła się ona po całym pociągu. Pomocy możesz szukać na mijanych stacjach, jednak nie oczekuj, że powitają Cię na nich z otwartymi rękami. Postapokaliptyczna Europa jest pełna sił wroga, których głównym celem jest powstrzymanie Cię przed znalezieniem leku. Aby pokonać przeciwników, dbaj o zdobywane i produkowane zasoby. Są ograniczone, dlatego korzystaj z nich z rozwagą.
W brutalnej rzeczywistości Pandemic Train musisz być samowystarczalny – sam będziesz uprawiał żywność, hodował zwierzęta gospodarskie, zbierał i oczyszczał wodę, by nadawała się do picia, oraz dbał o odpowiednie zapasy amunicji. Będziesz musiał wykorzystać każdy skrawek złomu lub śmieci w Twoich rękach i zamienić go w coś pożytecznego. Często zaprowadzi Cię to do trudnych decyzji. Rzadko wystarczy lekarstwa dla wszystkich, dlatego będziesz musiał wybrać, kto jest wart leczenia, a kto zostanie narażony na uszczerbek na zdrowiu lub nawet pewną śmierć.