Panzer Corps 2: Axis Operations - 1944
The war on the Eastern Front has reached fever pitch. Wehrmacht forces across the Eastern Front find themselves under immense pressure from a resurgent Red Army. Caught between directives to maintain full control of the vast territories they have conquered and the desperate struggle to survive against increasingly strengthening Soviet armies, German forces are stretched to their limits.
But an inevitable Axis decline is not the only path that lies before you in this Panzer Corps 2 Campaign DLC!
The Axis Operations 1944 DLC Campaign is the first DLC to offer two entire campaigns that are completely separate and independent from one another.
In the historical campaign, prepare to face the brutal realities of the decline of the German Wehrmacht as it struggles to survive the Allied onslaught battering it from all directions.
In the ahistorical campaign, continue your success that has secured the Caucasus region for Germany as you defend your extensive conquests from both familiar and also totally new challenges.
To give players the most freedom of choice, both campaigns are immediately available for all players to begin. There are no prerequisites or barriers to launching either campaign. Newly formed Panzer Corps or deeply imported forces have equal choice in which campaign path to pursue and explore.
For veteran campaigners with a force ready to import into this latest DLC, it is recommended to continue with your Historical or Ahistorical campaign paths to fully experience the content’s extensive narratives.
To properly explore both the historical battles and ahistorical events taking place in the 1944 DLC, Axis Operations 1944 has grown to provide the largest amount of content a DLC has yet to have. A The huge 20 scenario count offers the best glimpse at exploring the historical realities of devastating battles fought on the Eastern Front during 1944, especially during Operation Bagration.
Such a large scenario count also allows for the Ahistorical campaign to continue in a fully developed way that continues right where Axis Operations 1943 left off, and continues to carve a path through uncharted and completely original content unique to Panzer Corps 2.
The ahistorical campaign is no short hop from Allied capital to Allied capital, it is a fully fleshed out and realized campaign with well researched potential successes, and setbacks, the mighty German Wehrmacht may have faced even after it emerged as the victor from the Battle of Kursk.
Standing in your way is a whole new set of objectives, classified as Elite Objectives. These are objectives that only the strongest Panzer Forces should attempt to complete; they are challenges designed to give pause to even the strongest and most deeply of imported forces. Elite objectives also represent and reflect growing Allied superiority that was becoming evident in 1944.