Panzer Corps 2: Axis Operations - 1945
Germany lies in ruins. Relentlessly assaulted on all sides and pounded mercilessly by Allied Strategic Bombing, the German Reich still refuses to admit defeat. Last ditch counteroffensives are put into action in a desperate attempt to turn the tide of the Second World War. Will these desperate gambles pay off, or will they continue to heap misery and death upon the German Wehrmacht?
Panzer Corps 2’s Axis Operations at long last approaches the end of the Second World War in Europe... one way or another!
In the Historical Campaign of 1945 East, you will experience the final months of the Second World War from a perspective so rarely covered in other games of the genre as you prepare your Wehrmacht forces for their final, desperate offensives.
To properly tell this story, the historical campaign focuses extensively on not just the final battles on the Eastern Front, but also the surrounding context. What did last ditch attacks such as Operation Bodenplatte or Spring Awakening really accomplish, but also at what terrible costs did they come with?
As you fight to the bitter end, learn the real fates of both true Historical German figures and also uncover the fates of the Axis Operation’s unique cast of characters. In doing so, find out for yourself some of the truths of why so many rank and file Wehrmacht soldiers continued the fighting well past any hope of achieving victory in the Second World War.
But once again, the latest Panzer Corps 2 Axis Operations content pack contains yet another campaign! Be ready to continue the story of Ahistorical 1944 right where it left off after victory at the Battle of Ploesti.
Despite repelling the Western Allied landings at Normandy and halting the Soviet invasion of Easter Europe, Germany still stands at an impasse. Total victory seems further than ever, as Allied resolve is merely shaken and apparently nowhere near broken.
And now another major offensive is prepared in the East, but to what ultimate end? Can it actually bring total victory, or will it just continue to bleed all nations involved?
Discovered the uncharted history of the Axis Operations 1945 Alternate campaign, and see where it ends... or where it will merely end up next!
To give players the most freedom of choice, both campaigns are immediately available for all players to begin. There are no prerequisites or barriers to launching either campaign. Newly formed Panzer Corps or deeply imported forces have equal choice in which campaign path to pursue and explore.
For veteran campaigners with a force ready to import into this latest DLC, it is recommended to continue with your Historical or Ahistorical campaign paths to fully experience the content’s extensive narratives.
The end of 1945 East is (potentially) not the end of your campaign though, it is merely the latest step. At the conclusion of Axis Operations 1945 East, players will again be presented with the option to save their core force for use in the next installment of the Axis Operations Campaign, should there be one!Any campaign of the Axis Operations can be played individually as a standalone campaign.