PAYDAY 2: Border Crossing Heist
PAYDAY 2 is back with a brand new heist DLC, taking us back to the time of the events of Hell’s Island. The DLC includes one main story heist (Border Crossing) and also an additional heist (Border Crystal) taking place in the same location.
While the Payday Gang is preparing to hit Hell’s Island, they find out that their old enemies Murkywater and the Dentist are in the process of moving large amounts of money and illicit merchandise from the US to Mexico, using a secret tunnel across the border. The gang decides to divide their forces as they formulate a plan to strike at this border operation.
Border Crossing is playable in both stealth and loud mode and also allows players to customize their tactics further through pre-planning options. The action takes place in two separate locations, on both sides of the US/Mexico border.
Border Crystal is a smaller heist full of intense action, as the Payday Gang strikes at a Mexican cartel operation south of the border. The objective is to penetrate the area and then defend against waves of enemies, while cooking as much meth as possible to secure that personal pension fund.
This heist takes place in the same location as the second part of Border Crossing, but presenting a different scenario.