PAYDAY 2: The Big Bank Heist
If money is the lifeblood of this city, then the Benevolent bank is its beating heart.
The Big Bank DLC is the eighth DLC pack for PAYDAY 2 and adds the new contact the Dentist, the biggest heist yet called the Big Bank as well as the new Preplanning feature. This is the ultimate bank robbery - achieved by stealthy guile or relentless force. Can you make history by planning the perfect heist? The Benevolent Bank, more commonly known as the Big Bank, has never been robbed. Many have tried. The Nestor gang in '40, the Beltway Bunch in '77. All failed. You're going to change that.
Together with the Big Bank job, you also get the Falcon Rifle and its weapon mods as well as four all-new masks, materials and patterns. To give you a real challenge, 10 heist specific achievements have been added.
Brought to life by Giancarlo Esposito, little is known about the Dentist. He represents a large clientele whom he refers to as his patients. He is a determined, meticulate planner who has taken a great interest in the PAYDAY gang. He is the only one who knows how to free old Hoxton. The Big Bank is the first job the Dentist wants you to do. Perform well and there's no telling how deep the rabbit hole goes.
Few cities in America have the heritage of DC, and few institutions in DC boast the heritage of the Benevolent Bank. The Benevolent Bank is rich. You'll see it as soon as you walk in. Bohemian crystal chandeliers, counters of Tuscan marble and wealthy people as far as the eye can see. You could fit 10 Harvest & Trustee branches in the Benevolent Bank and you could fit a Robert's bank in the vault alone.
Hard hitting and lethal. The Falcon Rifle offers a blend of the 7.62x52mm's stopping power in a highly modular package. With over 50 years of service worldwide it's seen its fair share of battles and proved its reliability in such environments. Keep in mind it's length and hefty recoil when engaging in a brawl with the law. If used correctly it'll prove to be a valuable asset and a worthy addition to the PAYDAY gangs arsenal of weapons. Modify it to fit your play style using the accompanying 9 weapon modifications.
Four new masks are added to the game, themed around founding fathers and presidents of old. Ever wanted to rob a bank wearing a mask of good ol' Washington? Now's your chance.
For any serious bank robber out there, 10 new heist specific achievements can be unlocked. Each achievement unlocked gives a specific in-game weapon modification to use with the Falcon Rifle.