PAYDAY 2: The Goat Simulator Heist
The Goat Simulator DLC is the 30th pack for PAYDAY 2, and is a collaboration between Coffee Stain Studios and OVERKILL. Vlad has a new mission for the gang, but things quickly get more... complicated once they arrive at the scene. With this update we introduce a brand new two-day heist that is unlike anything we've done before. Together with this comes a new shotgun, four melee weapons, four masks, four patterns, four materials and finally two new tracks from Simon Viklund.
Vlad has a very special mission for the PAYDAY gang that requires their specific set of skills - and patience. Read on below to learn more about day 1 and day 2 respectively.
When the PAYDAY gang were ordered by Vlad to intercept a truck carrying cocaine, they expected to act as clean-up and collect the goods. Easy peasy. Or at least that's what they thought. But as they arrive on the scene and see the crashed truck, there is no cocaine packages in sight... only goats... and chaos...
Vlad's driver Boris, has drawn the lucky assignment of being "goat extractor". Get him the animals and he'll take care of the messy part - or at least that's what we're being told.
Four new patterns have been added as part of this DLC. Try out Fur, Giraffe, Illumigoati and Goat Face - all inspired by the Goat Simulator video game.
Four new materials have been added as part of this DLC. Try out Hay, Flamingo Eye, Tongue and Goat Eye - all inspired by the Goat Simulator video game.