PAYDAY 2: Yakuza Character Pack
The Yakuza Character Pack is the 27th DLC for PAYDAY 2. It allows heisters to play as Japanese heister Jiro, the Yakuza of the PAYDAY gang. Other than Jiro himself, it includes the Yakuza perk deck, Jiro's mask, the Shinsakuto-Katana melee weapon and the Micro Uzi.
It's time to introduce Jiro, the Yakuza of the PAYDAY gang. In his youth, Jiro was never accepted, until he found his way into the yakuza. Yet even here, despite his loyalty and ability, he was never fully embraced and was ultimately betrayed. Following a lengthy prison term, Jiro has come to America to find his long-lost son, Kento.
The true nature of a Yakuza is to flourish when all seems lost. The brink of defeat is merely an excuse to laugh in the face of Death, and find an inner strength to survive and thrive.
Operating on the streets of Osaka, where being a Yakuza was a way of life, it was necessary to be both inconspicuous, and pack ferocious firepower. The Micro Uzi delivers that.
Five new weapon modifications have been added so you can shape the Micro Uzi into the type of weapon you want.
The Shinsakuto-Katana is a masterpiece, but also freshly forged. It has not tasted blood, and has no real heritage or history. It is simply waiting for a wielder with which to create that.
Japan is a land of tradition. A land of warriors. Jiro's mask reflects this. The mask expresses Jiro's love for a traditional Japan, while the bared snarl represents his unshakable determination.