Phantom Brigade
Phantom Brigade is a hybrid real-time and turn-based tactical RPG, focusing on in-depth customization and player-driven stories. As the last surviving squad of mech pilots, you must capture enemy equipment and facilities to level the playing field. Outnumbered and out-gunned, lead the Phantom Brigade through a desperate campaign to retake their war-torn homeland.
Cinematic spin on the turn-based genre – Predict enemy movements, orchestrate precisely timed countermeasures, and hit “execute” to watch the physics-based action unfold in real time.
An exquisite arsenal - Railguns, beam weapons, missiles, energy swords, and more! Rain destruction down upon your homeland’s invaders with weaponry salvaged from each enemy mech you defeat.
Strategy - Make high-level tactical decisions on the world map, manage your mobile base, and decide how to apply your limited resources.
Tactical combat - Take command of your squad in varied missions ranging from sabotage of enemy equipment and convoy ambushes to liberation battles and challenging outpost onslaughts.
Customization - Featuring a rich customization system, Phantom Brigade enables you to fine-tune the performance of your mechs, install a wide selection of equipment, and access a wealth of cosmetic options. Prepare your squad for any challenge - in style.
Highly moddable - Phantom Brigade has been designed from the ground up to be highly player moddable. Mix things up by playing the game with a community mod enabled, or try your hand at creating your own modded masterpiece!
Destructible environments - It's not a proper game about giant mechs without destructible buildings! Phantom Brigade allows every square meter of each battle map to be destroyed. Shatter your enemy’s cover and collapse buildings on top of them!