Phoenix Point
The Earth has been overrun. A mutating, alien menace threatens the last remnant of mankind. Only the Phoenix Project, a secret organization of the best minds and bravest soldiers left on earth, can repel the invasion and reverse the inevitable. The Phoenix Project looks to you for leadership. Research and develop new technologies, explore a ravaged globe, build your bases, manage resources, and dominate the battlefield.
Just remember: you're not alone out there. Factions, including the corporatist New Jericho, the indecisive Synedrion, and the fanatical Disciples of Anu, as well as a variety of offshoot subfactions, have their own values, goals, and view of the Pandorans. Work with these factions via Phoenix Point's diplomacy system, use subterfuge to steal what you need from them, or simply crush all around you with military might. No matter what you choose, victory won't be easy. Experience the best version of Phoenix Point's challenging gameplay in Phoenix Point: Complete Edition.
Engage with a complex narrative, complete with multiple endings that the player can only uncover via several playthroughs. Explore, research, and discover a secret history, as you learn about the origins of the mutants, the Pandoravirus, and Phoenix Point itself.
The Phoenix Project is not the only organization trying to reclaim the Earth. The militaristic New Jericho, the mystical Disciples of Anu, and the technophiles of Synedrion all offer unique rewards for cooperation and threats of opposition. It is up to you to decide how or even if, to deal with them.
In addition to equipping and commanding units, Phoenix Point lets you take direct control of your soldier's shots in combat, with a unique free-aiming system. Target enemy weak spots, weapons, or valuables, or just go for center mass.
Phoenix Point was designed by Julian Gollop, the creator of the X-COM series in the 1990s. Integrating the core ethos of X-COM while updating the visuals, technology, and systems to modern standards have made Phoenix Point best-in-class.