Phonopolis
Phonopolis to przygodowa gra logiczna osadzona w trójwymiarowym, ręcznie ilustrowanym świecie z kartonu. Rozwiązuj zróżnicowane oraz zabawne łamigłówki i pomóż Felixowi skończyć autorytarne rządy Przywódcy w dystopicznym mieście inspirowanym awangardową sztuką.
Witaj w Phonopolis, nowej przygodowej grze logicznej spod rąk Amanita Design, niezależnego studia mającego na koncie takie produkcje, jak Machinarium, Creaks, Samorost i wiele innych.
Przez przypadek, albo też zrządzenie losu, młody śmieciarz o imieniuFelix staje się jedyną osobą w pełni świadomą nadchodzącego zagrożenia. Stanie on przed zadaniem powstrzymania Przywódcy, nim ten już na zawsze zamieni wszystkich w swoje bezmyślne sługi. Fabuła Phonopolis, nawiązująca do twórczości Karela Čapka i George’a Orwella, porusza ważkie tematy manipulacji społeczeństwem oraz indywidualizmu, sięgając po żartobliwą i lekką konwencję.
Dzięki niewrażliwości Felixa na polecenia możesz wykorzystywać głośniki w celu rozwiązywania łamigłówek z udziałem innych postaci. Tekturowe środowisko pozwoli ci na zaskakujące i nieoczywiste oddziaływanie na otoczenie, w tym obracanie ścian, przekładanie podłóg, sterowanie zróżnicowanymi maszynami czy rozdzieranie papierowych kurtyn. Każda łamigłówka została pieczołowicie zaimplementowana do świata gry i niesie odmienne wyzwania.
Styl graficzny gry jest inspirowany awangardowymi kierunkami artystycznymi okresu międzywojnia, takimi jak konstruktywizm, futuryzm i suprematyzm, jak też ich wpływem społecznym jako nośniki propagandy. Charakterystyczną oprawę graficzną ożywiają kompozycje Tomáša „Floexa” Dvořáka, autora ścieżek dźwiękowych do gier Machinarium i Samorost 3.