Phonopolis
Phonopolis, karton üzerine elle çizilmiş üç boyutlu dünyada geçen hikâye odaklı bir bulmaca ve macera oyunudur. Bu yapımda eğlenceli bulmacalar çözecek ve Felix'in, avangart tarzdaki distopik şehirde baskıcı bir yönetim sürdüren Lider'i durdurmasına yardım edeceksin.
Machinarium, Creaks, Samorost ve daha pek çok yapıma imza atan bağımsız oyun kolektifi Amanita Design'ın el yapımı yeni bulmaca ve macera oyunu Phonopolis'e hoş geldin.
Genç bir çöpçü olan Felix, belki şans eseri, belki de kaderin bir cilvesiyle, şehrin karşı karşıya olduğu tehdidin bilincinde olan tek kişi olur. Görevi ise, tüm yurttaşları ebediyen bilinçsiz hizmetkârlara dönüştürmeyi hedefleyen Lider'i durdurmaya çalışmaktır. Phonopolis'in Karel Čapek ve George Orwell'in eserlerinden minik esintiler taşıyan hikâyesi, bir yandan sosyal manipülasyon ve bireycilik kavramlarına ışık tutarken, bir yandan da eğlenceli ve neşe dolu bir genel deneyim sunmaktadır.
Emirler Felix'e işlememeye başlayınca, propaganda araçları olan hoparlörleri kendi amaçların için kullanıp diğer karakterlerin dahil olduğu bulmacaları çözebileceksin. Bunlara ek olarak, kartondan çevreyle etkileşime geçerek duvarları döndürmek, bina katlarını değiştirmek, çeşitli makineleri kontrol etmek veya kâğıt perdeleri yırtmak gibi şaşırtıcı şeyler yapabileceksin. Her bir bulmaca, oyun dünyasına özenle yerleştirilmiştir ve farklı bir meydan okuma sunmaktadır.
Semboller kullanarak ütopik ve baskıcı toplum modeline atıfta bulunan Phonopolis, bildiğimiz kartondan yapılmış bir şehirdir. Her bir yapı, karakter, hatta duman ve alev karesi bile klasikleşmiş stop-motion filmlerin nostaljik cazibesini taşıyacak şekilde bir kâğıt parçası üzerine elle çizilmiş ve sonra dijital ortama aktarılarak oyunun üç boyutlu dünyasında kullanılmıştır.
Sanat tarzının temel esin kaynağı, iki dünya savaşı arası dönemin yapısalcılık, fütürizm ve süprematizm gibi avangart sanat akımları ve bunların birer propaganda aracı olarak toplumsal etkileri olmuştur. Bu özgün görsellere, Machinarium ve Samorost 3'ün oyun müziklerini besteleyen Tomáš Dvořák, namıdiğer Floex'in müzikleri eşlik etmektedir.