Planet Coaster 2: Parades Pack
Conduct a concerto of celebration in the biggest Planet Coaster 2 pack to date! Create extravagant parades with colour, movement and excitement lining every street. Turn your plazas into bustling, vibrant centrepieces which offer the perfect welcome using new Small Town scenery, and say 'Hayo!' to a charming new Entertainer. Cue the Fireworks!
For the first time ever in the Planet Coaster series create your very own pageant of parades! Use blueprints to get started or craft your floats from scratch with over 250 float scenery pieces! Parades are endlessly adjustable and can be filled with playful colours, charming shapes, and glowing scenery pieces. Set parade attendants to walk next to parades and choose your favourite Entertainers to wave from the floats and lead the procession through your park streets. As the floats roll by, guests will flock to the streets waving Entertainer flags, glowing wands and taking in the spectacle.
Schedule the perfect parade by planning what time the procession begins and how often they take place. Create a custom track for your parade that loops around your park or go for a open ended layout winding its way through your park. Parades can even be paused so guests have a moment to take in all the detail on your state of the art floats. Will you set them to run every hour to bring energy throughout the day, or instead, end your park's opening hours with an extravagant celebration? Top it all off with an astounding pyrotechnics display with 19 dazzling new fireworks!
Use over 200 new Small Town scenery pieces to create plazas for your park with ornate brickwork facades and nostalgic shop fronts. Barbershop quartet animatronics serenade passers by, while hand-painted signage adds warmth and personality. Around every corner, the gentle rhythm of everyday life unfolds.
Alongside the Parades, five all-new attractions roll into town. Soaring coasters delivering sky high views and pulse-racing twists, two junior-friendly flat rides deliver excitement for the whole family, and an iconic transport trolley gets your guests from A to B in style. With ready-to-use blueprints and customisation options, you have the freedom to shape unforgettable experiences your way.
Meet Small Town’s cheerful Mayor Pipwhistle, a twirling bundle of whimsy and warm welcomes! With a tip of their hat, confetti showers down on your park's paths, delighting townsfolk and visitors alike. Whether greeting guests at the town square or joining parades, Mayor Pipwhistle brings energy, colour, and a playful sense of joy and wonder to any plaza.
It wouldn't be a parade without some exciting music that will keep your guests humming all day - 6 upbeat jazzy music tracks are included in the Parades Pack!