Planet Coaster 2: Silver Screen Pack
Craft spectacular movie sets and cinematic backdrops to bring your silver screen adventures to life. Create the metropolis of your dreams with striking skyscrapers, rich gold detailing, and sleek stucco finishes. Starring seven thrill-filled rides as well as a special guest appearance from a brand new Entertainer. Let's take it from the top!
This star-studded ensemble brings new visual and special effects, animatronics, vehicles and scenery in our biggest content pack to date! This showstopping pack is filled with over 650+ versatile scenery items and a visionary new Entertainer: Cornell Butterworth!
Give your park a glamorous 1950s makeover with this show-stopping theme. The Silver Screen Pack features not one, but three unique wall sets, a mix of glass, terracotta tiles, glossy tiles, and plaster finishes. Complete your cinematic masterpiece with extravagant building trims in a variety of shapes and sizes, alongside dazzling brass accent pieces designed to get your park ready for its close-up. The collection also includes six intricate Art Deco doors, cinema-inspired facades and awnings, plus three new fences and a classic red-rope stanchion to bring the golden age of cinema to life.
Ready for their next act, the Studios theme is coming to Planet Coaster 2! There's no shortage of scenery pieces with over 100 animatronics, 20 ambient sounds, and a wide range of vehicles. Build your own all-action blockbuster park and take park guests behind the scenes, with the Big Screen Tour, where anything is possible with film equipment, animated lights, vehicle stunts, blowing newspapers, billowing dust, shattering glass and more!
Lights, camera, action! Say hayo to Cornell Butterworth, the newest star of the Silver Screen Pack. Fresh from the studio lot, this visionary director is ready to make a cameo in your parks and leave your guests starry-eyed.
Bring movie magic to your park with a blockbuster line-up of brand-new coasters and flat rides. Whether you place camera-ready blueprints or build your attractions from scratch, every ride can be customised to fit the story you want to tell.
Sit, rotate, fly and launch into the future of thrill-seeking on this ultramodern flying coaster! Guests will feel like they are starring in the latest superhero movie!
Put the pedal to the metal with these retro racing cars. Guests can take the whole family for a spin and burn some rubber!
For the first time ever in Planet Coaster 2 guests can now take a trip to the movies with the Cinema. Give your guests a taste of movie magic as they take their seats and behold absolute cinema.
Calling all pilots! This classic flat ride will gently swoop and soar guests around with its oscillating arms making it perfect for the whole family.
The backlot tour experience comes to Planet Coaster 2 bringing park guests face-to-face with your cinematic spectacles. If you look to your right you'll see these iconic tour carts can be changed from single car buses to multi-car buses for even more customisation.
Re-Motion is a highly customisable, modern simulator-style tracked ride. The ride has an adjustable robotic arm holding the seats which allow the seats to be moved freely in all directions. Perfect for using video screens and scenery to create a truly unique ride experience.