In the third part of the Populous series, you control your shaman and the tribe of her followers in a difficult quest to conquer all 25 planets of a star system and ascend to godhood.
The world is presented in true 3D, which at the time amazed both the players and the gaming press. The level of control you exert over your followers also takes you to a new level: you can order individuals or groups to perform certain tasks like gathering resources, constructing buildings, or attacking your enemies.
Populous: The Beginning takes a slightly different approach from the previous instalments of the series.
It was a bold move for Bullfrog but the proof exists in the fact that, after all these years Populous 3 is still a great strategy god-game.