Prince of Persia: The Forgotten Sands STANDARD EDITION
Marking the next-gen console debut of Ubisoft’s critically acclaimed series, Prince of Persia - The Forgotten Sands is the next chapter in the fan-favorite Sands of Time universe.
Visiting his brother’s kingdom following his adventure in Azad, the Prince finds the royal palace under siege from a mighty army bent on its destruction. Deciding to use the ancient power of the Sand in a desperate gamble to save the kingdom from total annihilation, the Prince will embark on an epic adventure in which he will learn to bear the mantle of true leadership, and that great power often comes with a great cost.
Classic Gameplay Reinvented: The Sands of Time trilogy placed the bar high in terms of excellence for the third person action adventure genre, a bar that’s about to be surpassed. From huge-scale multi-enemy combat to dizzying feats of acrobatic prowess in gigantic environments enhanced by the Prince’s ability to control nature and time, The Forgotten Sands will push the Prince’s prodigious abilities to a not-yet-seen level.
A Blockbuster Experience: The Forgotten Sands will offer players unforgettable set pieces that would never have been possible without the advanced technology offered by the award-winning Anvil engine. With all-out war at the gates of the kingdom, the Prince’s abilities will be challenged like never before through the course of epic wow moments, be it by scaling a castle tower collapsing under bombardment or combating foes hundreds of feet tall.
Mastery Over Nature: Wielding powers of nature and time, the Prince will have unparalleled mastery over his environment and his enemies. The Prince will discover that harnessing the forces of nature itself will prove to be a devastating companion to his ability to rewind time.
Return of a Fan-Favorite Franchise: Set between Prince of Persia – The Sands of Time and Warrior Within, The Forgotten Sands provides fans with a new chapter in the saga of the Prince, and an opportunity to deepen their understanding of the events from this series.
256 MB DirectX 9.0c–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (512 MB recommended) (see supported list*)
Windows-compliant keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)