Prince of Persia Standard Edition
The critically acclaimed Prince of Persia franchise returns for the first time on next-generation platforms with an all-new epic journey.
With a whole new Prince, storyline, open world environments, combat style, signature illustrative graphical style and the addition of Elika, a deadly new ally, Prince of Persia brings the franchise to new heights of deadly acrobatic artistry.
A new hero emerges: Master the acrobatics, strategy and fighting tactics of the most agile warrior of all time. Grip fall down the face of a building, perform perfectly timed acrobatic combinations, and swing over canyons, buildings and anything that is reachable. This new rogue warrior must utilize all of his new skills, along with a whole new combat system, to battle Ahriman’s corrupted lieutenants to heal the land from the dark Corruption and restore the light.
A new epic journey begins: Escape to experience the new fantasy world of ancient Persia. Masterful storytelling and sprawling environments will deliver to action-adventure fans an experience that rivals even the best Hollywood movies.
A new open world structure: A first for the Prince of Persia franchise – now you have the freedom to determine how the game evolves in this non-linear adventure. Players will decide how they unfold the storyline by choosing their path in the open-ended world.
Emergence of a deadly new ally: History’s greatest ally is revealed in the form of Elika, a dynamic AI companion who joins the Prince in his fight to save the world. Gifted with magical powers, she interacts with the player in combat, acrobatics and puzzle-solving, enabling the Prince to reach new heights of deadly high-flying artistry through special duo acrobatic moves or devastating fighting combo attacks.